Senioren Marketing

9 manieren om 50 plussers in Nederland op effectieve manieren te bereiken.

Wil je sparren over senioren marketing?

Wil je meer weten over hoe we gezamenlijk deze bijzondere doelgroep kunnen bereiken en activeren via onze sociale en werkende aanpak? Neem dan contact op via michiel@kluppen.nl

Fun fact! We noemen deze doelgroep nooit senioren. De doelgroep mag dan misschien de 50 zijn gepasseerd, maar staan met volle energie in het leven. In dit artikel hebben we het toch over ‘senioren marketing’, voor het geval je daar in Google naar op zoek was 😉

Senioren Marketing – 9 effectieve manieren in 2020

1. Adverteer in het Klup Magazine

Vanaf nu lees je ons eigen Klup magazine vier keer per jaar! Hét blad voor de actieve en levenslustige 50-plusser. Met onder meer aandacht voor reizen, lifestyle, gezondheid en gezelligheid staat het magazine midden in het leven, net als haar lezers. Word partner en bereik de Klup community en 50+ Nederland nu ook offline!

2. Doe een activatie campagne

Onlangs vroeg Hertog IJs van Unilever ons of we gezamenlijk een nieuwe ijssmaak creatief konden laden binnen 50+. Hierop bedachten we een Bucket List activatie waarbij we onderzoek (bijna 1.000 respondenten) hebben gedaan onder de Klup community. Vervolgens hebben 8 kluppers hun wens in vervulling zien gaan en is er een gezamenlijk een mediacampagne opgezet.

3. Organiseer een evenement

Klup verbindt dagelijks duizenden 50-plussers. De manier van verbinden werkt en dit enthousiasme zetten we in om onze gebruikers te verbinden aan andere generaties en achtergronden. Zo ontstond onder de noemer Klup Verbindt – KunstKoppels: generaties verbinden door middel van kunst en cultuur.

4. Promoot een reis

Prachtige reizen maken en ook nog eens met kluppers, wat wil je nog meer? Klup is de ideale partner om uw reizen aan te bieden of om samen met ons een speciaal pakket samen te stellen. Dit gaat van een weekend naar de Wadden, stedentrips, tot cruises en een reis naar Lapland – bekijk de video van Jaap.

5. Kom in contact met senioren

“De samenwerking met Klup geeft ons een mooie kans om op een leuke manier in contact te komen met 50-plussers. Via een samen met Klup opgezette sociale activiteit bieden wij hen een gezellige dag en leren wij meer over deze interessante doelgroep.”

6. Organiseer een workshop met senioren

“We horen vaak dat 50-plussers de sociale component missen in techniek en daar liggen juist mooie kansen voor IoT. Wel hoort hier de juiste uitleg bij en deze sessie biedt ons een unieke mogelijkheid voor interactie met de doelgroep.”

7. Organiseer een kennis sessie met senioren

“De kennis-sessie is voor ons ontzettend waardevol om nieuwe proposities te toetsen bij een groeiende en belangrijke doelgroep. Het persoonlijk contact en directe feedback zorgen voor een goede dynamiek en het is heel mooi om te zien hoe enthousiast 50+ is!”

8. Verstuur een nieuwsbrief naar tienduizenden senioren

Als de boodschap écht relevant is, schakelen wij zo nu en dan onze nieuwsbrief in om tienduizenden senioren te bereiken voor een campagne. 

9. Verstuur een push notificatie naar tienduizenden senioren

Als de boodschap écht relevant is, schakelen wij zo nu en dan push notificaties in om tienduizenden senioren te bereiken voor een campagne.

Wil je sparren over senioren marketing?

Wil je meer weten over hoe we gezamenlijk deze bijzondere doelgroep kunnen bereiken en activeren via onze sociale en werkende aanpak? Neem dan contact op via michiel@kluppen.nl of laat hieronder je gegevens achter.