Senioren Marketing anno 2021
9 manieren om 50-plussers in
Nederland op effectieve manier te bereiken
Hoe bereik je de silver generation ofwel; 50-plussers? Hoe werkt senioren marketing en hoe zet je dit in?
Wij zetten de 9 meest effectieve manieren op een rij.
Wil je sparren over senioren marketing?
Wil je meer weten over hoe we gezamenlijk deze bijzondere doelgroep kunnen bereiken en activeren via onze sociale en werkende aanpak? Neem dan contact op via michiel@kluppen.nl
Fun fact! We noemen deze doelgroep nooit senioren. De doelgroep mag dan misschien de 50 zijn gepasseerd, maar staan met volle energie in het leven. In dit artikel hebben we het toch over ‘senioren marketing’, voor het geval je daar in Google naar op zoek was.
Wil je sparren over senioren marketing?
Wil je meer weten over hoe we gezamenlijk deze bijzondere doelgroep kunnen bereiken en activeren via onze sociale en werkende aanpak? Neem dan contact op via het contactformulier onderaan de pagina.
Fun fact! We noemen deze doelgroep nooit senioren. De doelgroep mag dan misschien de 50 zijn gepasseerd, maar staan met volle energie in het leven. In dit artikel hebben we het toch over ‘senioren marketing’, voor het geval je daar in Google naar op zoek was.
1. Adverteer in het Klup Magazine
Vanaf nu lees je ons eigen Klup magazine vier keer per jaar! Hét blad voor de actieve en levenslustige 50-plusser. Met onder meer aandacht voor reizen, lifestyle, gezondheid en gezelligheid staat het magazine midden in het leven, net als haar lezers. Word partner en bereik de Klup community en 50+ Nederland nu ook offline!
2. Doe een activatie campagne
Destijds vroeg Hertog IJs van Unilever ons of we gezamenlijk een nieuwe ijssmaak creatief konden laden binnen 50+. Hierop bedachten we een Bucket List activatie waarbij we onderzoek (bijna 1.000 respondenten) hebben gedaan onder de Klup community. Vervolgens hebben 8 kluppers hun wens in vervulling zien gaan en is er een gezamenlijk een mediacampagne opgezet!
3. Organiseer een evenement
Klup verbindt dagelijks duizenden 50-plussers. De manier van verbinden werkt en dit enthousiasme zetten we in om onze gebruikers te verbinden aan andere generaties en achtergronden. Zo ontstond onder de noemer Klup Verbindt – KunstKoppels: generaties verbinden door middel van kunst en cultuur. Of organiseerde wij in samenwerking met Nationale-Nederlanden de Klup Kerst Sing-a-long.
4. Promoot een reis
Prachtige reizen maken en ook nog eens met kluppers, wat wil je nog meer? Klup is de ideale partner om uw reizen aan te bieden of om samen met ons een speciaal pakket samen te stellen. Dit gaat van een weekend naar de Wadden, stedentrips, tot cruises en een reis naar Lapland of Toscane.
5. Kom in contact met senioren
“De samenwerking met Klup geeft ons een mooie kans om op een leuke manier in contact te komen met 50-plussers. Via een samen met Klup opgezette borrel bieden wij hen een gezellige dag en leren wij meer over deze interessante doelgroep.”
– Project Manager Hersenstichting
6. Organiseer een workshop met senioren
“We horen vaak dat 50-plussers de sociale component missen in techniek en daar liggen juist mooie kansen voor IoT. Wel hoort hier de juiste uitleg bij en deze sessie biedt ons een unieke mogelijkheid voor interactie met de doelgroep.”
– T-Mobile
7. Organiseer een competitie
Vitaliteit en gezonde hersenen zijn cruciaal. Samen met de Hersenstichting brachten wij onze community op de been voor een gezond ‘Ommetje’.
8. Verstuur een nieuwsbrief naar tienduizenden senioren
Als de boodschap écht relevant is, schakelen wij zo nu en dan onze nieuwsbrief in om tienduizenden senioren te bereiken voor een campagne.
9. Verstuur een push notificatie naar tienduizenden senioren
Als de boodschap écht relevant is, schakelen wij zo nu en dan push notificaties in om tienduizenden senioren te bereiken voor een campagne.
Het bereik van Klup
Klup app
Er zijn meer dan 70.000 kluppers op onze app te vinden.
Klup website
115.000 pageviews per maand. Dit was in Q4 van 2020 het gemiddelde.
Klup magazine
Er zijn meer dan 70.000 kluppers op onze app te vinden.
Wie zijn onze kluppers?
Klup richt zich op de actieve 50 tot 70 jarigen. Avontuurlijk ingesteld, sociaal en levenslustig. Een snel groeiende doelgroep die actief en kapitaalkrachtig in het leven staat.
Vrouwen
70% van de kluppers zijn vrouw
Leeftijd
De gemiddelde leeftijd is 61 jaar
Locatie
Landelijk actief met focus op de randstad
Wie zijn onze kluppers
Klup richt zich op de actieve 50 tot 70 jarigen. Avontuurlijk ingesteld, sociaal en levenslustig. Een snel groeiende doelgroep die actief en kapitaalkrachtig in het leven staat.
Vrouwen
70% van de kluppers zijn vrouw
Leeftijd
De gemiddelde leeftijd is 61 jaar
Locatie
Landelijk actief met focus op de randsatd
Deze partners gingen je al voor
Kom met ons in contact
Neem contact met ons op via onderstaand formulier. We zullen zo snel mogelijk weer bij jou terugkomen met een antwoord op je vraag.