Goed nieuws voor organisatoren! Met de recente update van de Klup-app is het nu mogelijk om direct een betaallink toe te voegen aan een activiteit waarvoor je vooraf moet betalen. Ook kun je aangeven of de betaling al is ontvangen. Met name door de verzamelde feedback van de afgelopen tijd verwachten wij dat dit een waardevolle toevoeging is voor organisatoren. Hieronder leggen we de ‘spelregels’ uit. Let op: deze update is nog niet voor iedereen beschikbaar en zal deze week in fases worden uitgerold.
Voor de organisator van een activiteit:
- Wanneer je een activiteit aanmaakt, kun je nu aangeven of deze betaald moet worden en of betaling vooraf vereist is.
- Je hebt de keuze of je het bedrag persoonlijk wilt ontvangen (bijvoorbeeld via een Tikkie) of dat het aan de organisatie betaald moet worden (zoals aan Pathé voor een bioscoopkaartje).
- Indien je wilt dat de betaling persoonlijk aan jou wordt gedaan, voer dan een betaallink of IBAN-nummer in voor de deelnemers.
- Als de betaling aan de organisatie moet worden gedaan, voer dan simpelweg de ticketlink in.
Voor deelnemers van een activiteit:
- Controleer eerst de beschrijving van de activiteit om te zien of er vooraf betaald moet worden voordat je je aanmeldt.
- Na aanmelding heb je 24 uur de tijd om te betalen, maar het is natuurlijk fijner voor de organisator als je direct betaalt. Daarna heeft de organisator het recht en de mogelijkheid om jou als deelnemer van de activiteit te verwijderen als je niet hebt betaald.
- Klik op de link die de organisator aan de activiteit heeft toegevoegd om te betalen. Dit kan een betaallink óf een IBAN-link zijn die je kunt kopiëren om direct aan de organisator te betalen. Indien van toepassing, kan de organisator ook een link naar de betreffende organisatie toevoegen, zoals bijvoorbeeld voor bioscoopkaartjes.
- Als je direct aan de organisator betaalt, is het belangrijk om dit meteen door te geven aan de organisator. Dit doe je door in de activiteit op ‘Bevestig betaling aan organisator’ te klikken. Zo kan de organisator controleren of de betaling is ontvangen. Bij een betaling aan een andere partij hoef je dit niet aan te geven in de activiteit.
- Wees je ervan bewust dat als je niet binnen 24 uur betaalt, de organisator je kan verwijderen als deelnemer van de activiteit.
Let op, er zijn een aantal aandachtspunten!
Om deze functionaliteit volledig te kunnen gebruiken, heb je de laatste update van de Klup-app nodig. Wat gebeurt er als je niet de laatste update van de app hebt?
- Je bent niet in staat de details van een betaalde activiteit te zien. Je krijgt een foutmelding met “Error, er ging iets mis” zodra je de details wilt bekijken.
- Je kunt geen deelnemers van jouw georganiseerde activiteit verwijderen maar je kunt zelf wel verwijderd worden van een activiteit.
Kortom, zorg ervoor dat je de app bijwerkt via de Apple App Store of de Google Play Store.
Controleer daarnaast altijd of het een legitieme betaallink of IBAN is voordat je het geld overmaakt. De betaling verloopt buiten Klup om. Klup draagt geen verantwoordelijkheid en kan niet aansprakelijk worden gesteld. Houd er ook rekening mee dat nadat de activiteit is geplaatst en er al deelnemers zijn, je geen betaallink meer kunt toevoegen. Wees daarom zorgvuldig en voeg de betaallink meteen toe wanneer je de activiteit plaatst!
Benieuwd naar jullie feedback!
We verwachten dat deze nieuwe functionaliteit voor meer duidelijkheid zorgt, voor zowel de organisator als de deelnemers. We zijn ook benieuwd naar jullie feedback over deze functionaliteit, dus mocht je deze gaan gebruiken, laat het ons vooral weten hoe je het ervaart!