
Een coole klupper – de doelgroep
Als mensen van boven de vijftig jaar zijn wij natuurlijk best een aantrekkelijke doelgroep. Bijvoorbeeld voor onze partner Nationale Nederlanden die in ons een interessante partij ziet om als financieel dienstverlener ook op maatschappelijk vlak van belang te zijn, naast hun verzekerings- en andere producten. Prima, want hun mes snijdt ook aan onze kant.
Ik heb dat beeld al een paar keer moeten bijstellen de afgelopen jaren. Ook de derde set in de tenniscompetitie, tegen stoere kerels die tenminste twintig jaar jonger zijn, duurt bij mij heel kort. Als ik het al zover schop. Liever zou ik die derde set helemaal overslaan, maar ja. Ook in de spiegel bij de kapper is het niet helemaal meer wat het geweest is, maar we maken er alle dagen het beste van. Mooi dat ze weer open zijn. Het leven is waard geleefd te worden, ook (en vooral) nu we zo goed weten wat er te koop is in dat leven. Ervaringsdeskundig op veel terreinen inmiddels.
Een van onze Klup managers vroeg wat ik ervan vond als in ons mooie magazine advertenties zouden staan van bv. stomagerelateerde producten. Ik herinner me nog goed, dat op de dag dat ik zestig werd, plotseling reclames langskwamen op facebook van de Dependslip for men. Ook de beroemde blauwe pilletjes werden plotseling meelevend onder mijn aandacht gebracht. Nee, antwoordde ik dus de manager. Ik vind het stigmatiserend en helemaal not cool!
Alsof het zo moest zijn ging ik drie dagen later op bezoek bij een vriend in het ziekenhuis. Hij is vóór in de vijftig. Door Covid, moest driekwart van zijn dunne darm worden verwijderd. Zwaar aangetast in zeer korte tijd. En inderdaad, hij hoopt dat de stoma tijdelijk zal zijn. Inmiddels heb ik de manager laten weten dat ik van gedachten veranderd ben. Die advertenties zijn dan weliswaar misschien niet cool, maar maken de zaak wel bespreekbaar en eerder geaccepteerd. U ziet het kluppers, ik leer nog iedere dag.